20/11/13

VII - El repte de la presència a Internet. Bosses Barcelona com exemple

Després de l'anàlisi, els projectes


Entrades anteriors

Per un comerç existent en el mon “físic” no és fàcil posar en marxa una botiga virtual, primer cal saber si els productes són adients, per això val la pena anar pas a pas i començar per un servei de comandes en línia que sigui la base de la futura botiga.



Projecte 4: quins productes són adequats per vendre a la xarxa
En una primera etapa, tota la nostra presència a Internet ha d’estar enfocada a donar-nos a conèixer i a identificar quins productes són els adequats per vendre a través de la xarxa.

Per saber-ho disposarem de les estadístiques de visita al web i del seguiment de les diverses entrades al blog i al Facebook així com el seguiment de les converses de tercers.

Caldrà tenir en compte que en un primer moment la resposta serà molt baixa ja que primer hem de guanyar la presència. Si no ens coneixen, ja pot ser bo el què posem que no tindrem seguiment.

El servei de comandes en línia, del qual parlarem a continuació, també pot donar-nos pistes sobre quins productes poden tenir més èxit a Internet.


Projecte 5: Obrir un servei de comandes en línia Si un dels grans actius de Bosses Barcelona és el “vestit a mida” caldrà posar en el web un canal de contacte per poder demanar pressupost, facilitant elements que ajudin a demanar què es vol, per bé que l’objecte d’aquest canal és establir el contacte i poder parlar directament amb el possible client.

En aquesta estratègia del pas a pas, sembla sensat pensar que en una primera fase no s’inclogui la botiga i en canvi es potenciï el contacte de manera que s’inclogui la botiga quan ja es disposi d’un coneixement suficient del comportament dels possibles cients i interessats a la xarxa.

Comentari
No és cap bestiesa entendre un primer pas cap a la compra on-line, el facilitar la comanda a través del web, modifica molt menys el nostre comportament i organització, però ens habitua a fer servir els nous canals. 

La propera entrada

En la propera entrada, la botiga virtual i el manteniment.

L'equip de wordweb